Data utworzenia: 15/04/2013 Wytworzył : Kamil Stępniak
Przedmiot działania
Pojęcie "zarządu nieruchomością wspólną" jest znacznie szersze od pojęcia administrowania. Zarząd jest czynnikiem decyzyjnym, a zarządzający wykonawcą woli Zarządu.
Zakres wykonywanych czynności wynika z ustalonej dla Wspólnoty stawki zaliczki na koszty zarządzania nieruchomością wspólną. Zaliczka ta jest rozliczana w okresie rocznym. Składową częścią zaliczki jest wynagrodzenie zarządzającego (zarządcy), które nie podlega rozliczeniu.
Zakres czynności zarządzania nieruchomością wspólną, o którym mowa wyżej to:
- sprzątanie wewnątrz budynku w umówionej częstotliwości,
- sprzątanie na zewnątrz budynku w umówionej częstotliwości zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa miejscowego,
- zwalczanie skutków zimy na ciągach pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie zarządzanej nieruchomości,
- pielęgnacja terenów zielonych wraz z konserwacją elementów małej architektury,
- utrzymywanie należytego stanu sanitarnego nieruchomości (dezynfekcja i deratyzacja zgodna z zaleceniami służb sanitarno-epidemiologicznych),
- usuwanie odpadów wielkogabarytowych (sprzęt, meble i inne wystawiane przez mieszkańców),
- drobne naprawy i konserwacja elementów wyposażenia technicznego części wspólnej budynku,
- usuwanie awarii i ich skutków w części wspólnej,
- obsługa awaryjna wyposażenia technicznego części wspólnej budynku w godzinach poza służbowych i w dni wolne od pracy (tzw. telefon dyżurny),
- prowadzenie dokumentacji wynikającej z obowiązujących przepisów:
- rachunkowych i podatkowych,
- prawa budowlanego,
- ustawy o własności lokali,
- ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- prawa lokalnego,
- innych.
- obsługa biurowa właścicieli,
- obsługa prawna wspólnoty przy zawieraniu umów z usługodawcami i dostawcami mediów,
- obsługa bankowa wspólnoty,
- obsługa zebrań właścicieli,
- bieżące kontakty z właścicielami,
- konsultacje dla członków Zarządu Wspólnoty prowadzone przez licencjonowanych zarządców nieruchomości,
- przygotowanie projektu planu gospodarczego (finansowego) na rok następny,
- pomoc w przygotowaniu projektu planu zarządzania nieruchomością wspólną,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów technicznych:
- okresowych, wynikających z książki obiektu budowlanego,
- okresowych instalacji technicznych zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- wykonywanie czynności konserwacyjnych zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- obsługa finansowo-księgowa:
- księgowość czynszowa,
- księgowość ogólna,
- księgowość finansowa,
- windykacja należności.
- pomoc w organizowaniu przetargów i wyłanianiu wykonawców usług,
- inne czynności zlecone przez Zarząd Wspólnoty w ramach zaliczki,
- inne czynności zlecone przez Zarząd Wspólnoty, których koszty przekroczą wysokość zaliczki, a Zarząd uzna ich wykonanie za celowe.
Ilość odwiedzin : 4327
|